Κιλά εγκυμοσύνης: Τρόποι για να μείνετε σε φόρμα

pregnant woman with pilates ball

Τεστ εγκυμοσύνης, θετικό; Χαρά, αγωνία, φόβος για το άγνωστο, προσμονή και εκατοντάδες συμβουλές.

Μια από τις πιο δημοφιλείς: «Τώρα πρέπει να τρως για δύο»  Μύθος. Ή μάλλον… παρεξήγηση.

Γιατί η ρήση των γιαγιάδων μας είναι όντως βάσιμη, στο βαθμό που το «για δύο» αφορά την ποιότητα και όχι την ποσότητα. Με λίγα λόγια, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης πρέπει οι υποψήφιες μανούλες να τρέφονται σωστά και να προσφέρουν στον οργανισμό και το μωράκι τους όλα τα απαραίτητα συστατικά για την ομαλή εξέλιξη της εγκυμοσύνης και την ανάπτυξη του εμβρύου. Ξεχάστε λοιπόν το ενδεχόμενο να τρώτε διπλές μερίδες από…ό,τι τραβάει η όρεξή σας και επικεντρωθείτε στη σωστή διατροφή και την άσκηση με στόχο να μείνετε σε φόρμα και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης!

Να μερικοί χρυσοί κανόνες:

1. ΖΑΧΑΡΗ; ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Η ζάχαρη και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες δεν προσφέρουν στις υποψήφιες μανούλες τίποτα παραπάνω από επιπλέον βάρος και κατακράτηση υγρών. Το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και τα επεξεργασμένα δημητριακά έχουν τις ίδιες επιπτώσεις με τη ζάχαρη, κοινώς μετατρέπονται σε λίπος που προτιμά να αποθηκεύεται στο στομάχι, τους γοφούς και τα χέρια. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται και τα φρούτα. 2 μερίδες φρούτου αρκούν. Θυμηθείτε ότι βιταμίνες και φυτικές ίνες περιέχουν και τα λαχανικά.

2. ΚΙ ΟΜΩΣ, ΤΟ ΛΙΠΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ

Εννοούμε το καλό λίπος, αυτό που βρίσκεται σε τροφές όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο, το έλαιο καρύδας, το βούτυρο, τα λιπαρά ψάρια. Το “καλό” λίπος συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση των βιταμινών Α, D, E, & K, οι οποίες παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμβρύου. Αυτό, σε συνδυασμό με πρωτεΐνες όπως κρέας, γαλακτοκομικά και αυγά, είναι το κλειδί για να κάνετε τις ορμόνες της πείνας να… σιωπήσουν, αφού σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και μειώνει δραστικά τις λιγούρες.

3. ΤΟ ΝΕΡΟ, ΝΕΡΑΚΙ

“Δεν πείναγες, δίψαγες”. Κι όμως συμβαίνει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πριν καταναλώσετε ένα ακόμη σνακ για να ξεχάσετε την πείνα σας βεβαιωθείτε ότι όντως πεινάτε και δεν διψάτε. Επιπλέον, η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού κρατά τις υποψήφιες μανούλες ενυδατωμένες, ενώ τις βοηθά να αντιμετωπίσουν την κατακράτηση, την κούραση και τις ναυτίες.

4. ΝΑΝΙ-ΝΑΝΙ

Κι όμως ο ύπνος αδυνατίζει…Φροντίστε να ξαπλώνετε συχνά και να κοιμάστε επαρκώς. Η κατάκλιση μειώνει δραστικά το πρήξιμο και την κατακράτηση υγρών, ενώ ο ύπνος συμβάλλει στην αποκατάσταση των μυών και στην εξισορρόπηση των επιπέδων ενέργειας. Να κοιμάστε για 8 ώρες τουλάχιστον. Αποφύγετε την τηλεόραση και τις ηλεκτρονικές συσκευές λίγο πριν τον ύπνο, καθώς ευθύνονται για αϋπνίες! Μην καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες υγρών πριν κοιμηθείτε, διότι αλλιώς ο ύπνος θα διακόπτεται από τις ενοχλητικές επισκέψεις στην τουαλέτα!

5. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΚΟΙΛΙΤΣΑ

Αντίθετα με ό,τι νομίζουν πολλοί, εγκυμοσύνη και άσκηση δεν είναι σχήμα οξύμωρο, απεναντίας, μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ ευεργετικό ντουέτο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση είναι η έγκριση από τον γιατρό σας και ο προ-εγκυμοσύνης τρόπος ζωής σας! Με λίγα λόγια, αν γυμναζόσασταν πριν μείνετε έγκυος, δεν υπάρχει κανένας λόγος να σταματήσετε να το κάνετε, αρκεί να προσαρμόσετε την ένταση και τη διάρκεια στις νέες σας ανάγκες. Επιλέξτε τον τρόπο άθλησης που σας ταιριάζει και διατηρήστε την καλή φυσική σας κατάσταση και τη φόρμα σας, ακόμη και με φουσκωμένη κοιλίτσα. Κολύμπι, γιόγκα, πιλάτες, περπάτημα, ασκήσεις ενδυνάμωσης; Διαλέξτε ό,τι σας ευχαριστεί και ετοιμαστείτε για τον πιο σημαντικό «μαραθώνιο» της ζωής σας!

6. «ΑΚΟΥΣΤΕ» ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ

Αυτό είναι το κλειδί του να παραμείνετε σε φόρμα. Να θυμάστε ότι κάθε γυναίκα είναι διαφορετική, αυτό που λειτουργεί στη φίλη σας μπορεί να μη λειτουργεί σε εσάς. Επίσης, μπορεί να διανύετε διαστήματα στα οποία αισθάνεστε super δυνατή και άλλοτε να νιώθετε ότι οι μπαταρίες σας έχουν αδειάσει. Μην πιέζεστε να κάνετε κάτι παραπάνω από αυτό που αισθάνεστε ότι μπορείτε!

Φυσικά, τα κιλά της εγκυμοσύνης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνουν εμμονή. Απολαύστε τις αγαπημένες σας γεύσεις με μέτρο, κρατήστε τις υγιεινές σας συνήθειες και όλα θα πάνε καλά.

Σας άρεσε αυτό το άρθρο;
Με την εγγραφή σας στη Frezyland μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας, ενώ ταυτόχρονα επιβραβεύεστε με 45 πόντους!

Κάντε και εσείς το σχόλιό σας

Νερό και ξεκούραση, ακούστε το σώμα σας ξέρει καλύτερα!!

Νομίζω οτι η τρίτη συμβουλή είναι η καλυτερη

Πότε υπερβολές!! Ήπιο περπάτημα είναι καλό κυρίως προς το τέλος της εγκυμοσύνης!!

Νερό!!!!!Νεράκι!!!!!

ωραιες συμβουλες

Νερο κ υπνος!! Οτι σημαντικότεροοοο🍼🍼🍼🍼

Ηρεμία, νεράκι, καλή διάθεση και shopping therapy 😍