Το παιδί σας είναι φέτος πρώτη, δευτέρα ή τρίτη τάξη του δημοτικού; Σχολείο από το σπίτι με τη Frezyland!

Ρομποτική για παιδιά: Μόνο για μικρές διάνοιες ή για όλους;

child does robotics

«Να γράψω το παιδί μου σε μαθήματα ρομποτικής μόνο αν είναι “αστέρι” στα Μαθηματικά και την Πληροφορική και αν έχει υψηλό δείκτη IQ;». Ένα ερώτημα που περνάει συχνά από το μυαλό των γονιών που ενδιαφέρονται για τη ρομποτική για παιδιά, τον κλάδο που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής τελευταία.

Με τη ρομποτική δείχνω τις ικανότητές μου ή καλλιεργώ δεξιότητες;

Στην πράξη συμβαίνουν και τα δύο. Ένα παιδί με έμφυτο ταλέντο στις θετικές επιστήμες μπορεί να αξιοποιήσει τις γνώσεις του μέσω της ρομποτικής. Υπάρχουν όμως και παιδιά που καθώς θα έρθουν σε στενή επαφή με τεχνολογία, επιστήμη, μηχανική και μαθηματικά ταυτόχρονα, μπορεί να ανακαλύψουν την «κρυμμένη» έφεσή τους στους τομείς αυτούς ή να διαπιστώσουν ότι τους ενδιαφέρουν ως επαγγελματικός προσανατολισμός. Φυσικά, είναι πιθανό και να το απορρίψουν ως μελλοντική καριέρα ή ενασχόληση, όμως σίγουρα θα έχουν δει από «πρώτο χέρι» περί τίνος πρόκειται και θα έχουν μία εικόνα για το αν τους ταιριάζει ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, η ρομποτική προσφέρει οφέλη στα παιδιά όχι μόνο για τις σχολικές τους επιδόσεις αλλά και για ένα ευρύ φάσμα της ζωής τους τώρα και αργότερα, ως ενήλικες.

8 καλοί λόγοι για να ξεκινήσει το παιδί σας μαθήματα ρομποτικής

1. Δημιουργικότητα, υπευθυνότητα και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

Μέσω της ρομποτικής, τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία αλλά και να τη δημιουργούν εκ του μηδενός. Αντί να «παίζουν το παιχνίδι, φτιάχνουν τους κανόνες του παιχνιδιού». Όλο αυτό απαιτεί ταχύτητα στη σκέψη, γρήγορες λύσεις (στηριζόμενες και στις γνώσεις και στη διαίσθηση του παιδιού) και αποφασιστικές κινήσεις. Οι μικροί εφευρέτες δρουν με υπευθυνότητα αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, μαθαίνουν να στηρίζουν την άποψή τους και αναπτύσσουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους.

2. Λογική και αλγοριθμική σκέψη

«Ποια ξεκάθαρα βήματα πρέπει να ακολουθήσω για να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα; Ποιους ελέγχους και ποιες δοκιμές πρέπει να πραγματοποιήσω ώστε να επιτύχω τον στόχο μου; Ποια προβλήματα πρέπει να προβλέψω;» Σε αυτά τα ερωτήματα απαντούν τα παιδιά που ασχολούνται με τη ρομποτική, καλλιεργώντας την υπολογιστική σκέψη τους. Μία δεξιότητα χρήσιμη όχι μόνο για τις θετικές επιστήμες αλλά και γενικά για τη ζωή τους.

3. Η τέχνη του να μην τα παρατάς

Επιμονή και επιμονή. Οι λέξεις-κλειδιά για τους μικρούς επιστήμονες που καταπιάνονται με σύνθετους κώδικες υπολογιστών και δύσκολα εγχειρήματα.    Μέσα από τη ρομποτική, τα παιδιά μαθαίνουν να είναι αποφασιστικά μέχρι το τέλος και να υπομένουν στωικά τυχόν δυσκολίες και απρόβλεπτες καταστάσεις, μέχρι να ολοκληρώσουν το έργο τους.

4. Πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας

Κανένα ρομπότ δεν πρόκειται να κινηθεί, εάν δεν επικοινωνήσουν και δεν μοιραστούν μεταξύ τους τις ιδέες τους αυτοί που το συνθέτουν και το προγραμματίζουν. Γι’ αυτό, η καλή συνεννόηση και η διάθεση συνεργασίας είναι το Α και το Ω για τα παιδιά στις ομάδες ρομποτικής.

5. Τα φώτα στον αφανή ήρωα

Καθώς συναρμολογούν και προγραμματίζουν τις ρομποτικές κατασκευές,   ορισμένα παιδιά τα καταφέρνουν πολύ καλά στην επικοινωνία και στο να εκφράζουν τις ιδέες τους στην ομάδα. Όμως, ακόμη και οι εσωστρεφείς που η εκφραστικότητα δεν είναι το δυνατό τους σημείο και σε κάποια άλλη δραστηριότητα ενδεχομένως να δυσκολεύονταν (π.χ. ομαδικό άθλημα κ.λπ.), στα μαθήματα ρομποτικής έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ηγετικές ικανότητες «πίσω από τα παρασκήνια»: με το να οργανώσουν π.χ. τα μέλη της ομάδας τους, να δημιουργήσουν κώδικα κ.λπ.

6. Αναγνώριση του καλού προσώπου της τεχνολογίας

Τα τελευταία χρόνια με την ολοένα και μεγαλύτερη ενασχόληση των παιδιών με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablet και smartphones, συχνά η τεχνολογία ταυτίζεται με αρνητικές έννοιες. Όμως στα μαθήματα ρομποτικής, οι συμμετέχοντες ανακαλύπτουν και μία άλλη πτυχή της τεχνολογικής «επανάστασης». Αυτή που ωφελεί το κοινό καλό, επιλύει προβλήματα και βελτιώνει την ποιότητα της ζωής μας, εάν και εφόσον γίνει σωστή χρήση της.

7. Καλύτερες επαγγελματικές ευκαιρίες

Ηγετικές ικανότητες, ανάληψη πρωτοβουλιών, επικοινωνία μέσα από διαφορετικές τεχνολογικές πλατφόρμες, ομαδικότητα, επιστημονικές γνώσεις, αγάπη για την  έρευνα… κανένα από τα «μαθήματα» των μαθημάτων ρομποτικής για παιδιά δεν θα πάει χαμένο στον επαγγελματικό στίβο. Όταν το παιδί βγει στην αγορά εργασίας, ως ενήλικας πια, όλα αυτά θα είναι όχι μόνο χρήσιμες αλλά περιζήτητες ικανότητες από τους μελλοντικούς εργοδότες, ακόμη και για μία καριέρα που δεν έχει σχέση με την πληροφορική, τα μαθηματικά ή τη μηχανική.

8. Πηγή έμπνευσης

Δεν είναι μόνο το «μπράβο» των δασκάλων τους ή οι καλοί βαθμοί που αποζητούν τα παιδιά που ασχολούνται με τη ρομποτική. Είναι αυτό το αίσθημα ηθικής ικανοποίησης, αυτή η περηφάνια που νιώθουν ολοκληρώνοντας ένα τόσο δύσκολο έργο αφιερώνοντας χρόνο και κόπο. Κάθε φορά που παρουσιάζουν τα έργα τους στο κοινό, ο ζήλος τους εμπνέει και άλλους, μικρούς και μεγάλους να τολμήσουν να ασχοληθούν με τη ρομποτική. Το αποτέλεσμα; Μία κοινότητα δημιουργική, άρα μία κοινότητα ωφελημένη.

Λέτε το επόμενο ρομπότ να είναι δημιουργία του δικού σας παιδιού;

Sensitive Kids

H υπεροχή είναι στην απλότητα!

Γνωρίστε την ολοκληρωμένη σειρά για την καθημερινή περιποίηση της παιδικής επιδερμίδας πατώντας εδώ.

illustration man typing on laptop
Σας άρεσε αυτό το άρθρο;
Με την εγγραφή σας στη Frezyland μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας, ενώ ταυτόχρονα επιβραβεύεστε με 45 πόντους!

Κάντε και εσείς το σχόλιό σας

Που κάνουν τέτοια μαθήματα;