Κοιμήσου παιδί μου: 5 τρόποι να κοιμήσετε ένα νήπιο!

toddler sleeping

«Χαλαρωτικό μπανάκι, αγαπημένο αρκουδάκι, φιλάκι…» όταν οι πρακτικές συνταγές για να κομήσετε το παιδί σας  χωρίς γκρίνια και κλάματα δεν λειτουργούν, μάλλον είναι η ώρα να φτάσετε πιο βαθιά και να αφήσετε την ψυχολογία να φέρει τον Μορφέα στο δωμάτιο του νηπίου, όπως εκείνη ξέρει καλύτερα.

1. Όσο πιο βαρετά τόσο πιο αποτελεσματικά

Αν το μωρό σας μόλις μπήκε στη νηπιακή ηλικία, είναι δύσκολο ακόμα να ξεχωρίσει ποιες είναι οι στιγμές μέσα στη μέρα για παιχνίδι και ποιες οι στιγμές για ύπνο. Όμως, μπορεί ήδη να αναγνωρίσει τις αντιδράσεις της μαμάς και του μπαμπά. Όταν, για παράδειγμα, είναι ώρα για παιχνίδι σάς βλέπει ενθουσιασμένους, πρόθυμους και δραστήριους. Την ώρα του ύπνου λοιπόν, εφαρμόστε την αντίθετη τακτική. Γίνετε οι πιο βαρετοί γονείς του κόσμου! Δώστε στο παιδί το βραδινό του γεύμα, ήρεμα και χωρίς πολλά- λόγια, πάρτε το αγκαλιά σιωπηλά και πηγαίνετέ το στην κούνια του, με μια στάση σώματος και μια έκφραση προσώπου που μόνο ενεργητικότητα δεν μαρτυρούν. Όσο λιγότερο ζωηρούς σας βλέπει, τόσο πιο εύκολα θα χάσει κι εκείνο το ενδιαφέρον του για παιχνίδι και θα πειστεί πως ο ύπνος είναι μονόδρομος.

2. Το καρότο της επιβράβευσης

Πολλές φορές, οι γονείς χρησιμοποιούν τον ύπνο ως μέσο τιμωρίας, λέγοντας στο παιδί «αν δεν κάνεις αυτό, θα πέσεις για ύπνο» και έτσι αυτόματα το «κοιμήσου παιδί μου» ταυτίζεται με κάτι αρνητικό στο μυαλό του. Αν όμως αλλάζατε το λεξιλόγιό σας, θα δίνατε μία νέα οπτική σ’ αυτό που μοιάζει δυσάρεστη καθημερινή ρουτίνα. Αν λέγατε «Ώρα για ύπνο; Τέλεια!» «Είναι ώρα για αγκαλίτσες και παραμυθάκι με τη μαμά και τον μπαμπά!» τότε ξαφνικά ο ύπνος παύει να είναι ο κακός τιμωρητικός μπαμπούλας. Και για να δώσετε στο μικρό σας ένα ακόμη κίνητρο να «κολλήσει» με τον ύπνο,  κολλήστε αυτοκόλλητα στον πίνακα ύπνου! Ένα υπέροχο φεγγαράκι ή αστεράκι θα προστίθεται στον πίνακα κάθε φορά που το παιδί πέφτει για ύπνο αδιαμαρτύρητα και πολύ σύντομα θα έχετε ολοκληρώσει το τέλειο έργο της.. αποκοίμισης!

 3. Το μπαλάκι στο δικό του γήπεδο

Αν το νήπιο είναι σε ηλικία 2-3 ετών, αρνείται πεισματικά να κοιμηθεί από αντίδραση, γιατί νιώθει ανίσχυρο να περάσει το δικό του. Αν όμως του αφήσετε το περιθώριο επιλογής για κάποια θέματα που αφορούν τη ρουτίνα του ύπνου του, θα του χαρίσετε την αίσθηση δύναμης που θα το πείσει πως ακούγονται τα «θέλω» του.  Μπορεί να επιλέξει μόνο του ποιες πιτζάμες θα φορέσει ή ποιο παραμυθάκι θα του διαβάσετε ή ποιο τραγουδάκι θα πείτε τη ώρα που βουρτσίζετε τα δοντάκια. Όσο νιώθει ότι έχει τον έλεγχο, τόσο θα σταματήσει να ασκεί έλεγχο επάνω στη μαμά και τον μπαμπά.

4. Ψάξε-ψάξε, το τέρας δεν θα το βρεις

Πολύ συχνά, τα παιδιά σε νηπιακή ηλικία δεν θέλουν να κοιμηθούν γιατί φοβούνται πως κάτι κακό κρύβεται στο δωμάτιο. Αν και το δικό σας παιδί έχει τέτοιες ανησυχίες, καλύτερα να μην  το βάλετε για ύπνο λέγοντας «μια χαρά είσαι, δεν υπάρχει κανένα τέρας στο δωμάτιο, κομήσου παιδί μου! ». Τα παιδιά πιστεύουν πως οι φόβοι τους είναι πέρα για πέρα αληθινοί και όσο εσείς, οι γονείς, τους «υποτιμάτε» άθελά σας με τέτοιες απαντήσεις, τα παιδιά νιώθουν πως δεν τα καταλαβαίνετε. Δοκιμάστε καλύτερα μια απάντηση, όπως «για άνοιξε την ντουλάπα σου να δούμε… είναι κανείς εκεί;» ή «για κοίτα κάτω απ’ το κρεβάτι, να δούμε μήπως κρύβεται τίποτα εκεί κάτω». Πηγαίνετε με τα νερά του παιδιού, πείστε το με πράξεις πως οι φόβοι του είναι φανταστικοί και τα όνειρα γλυκά, χωρίς τέρατα και δράκους, δεν θα αργήσουν να ’ρθουν.

5. Η τεχνολογία δεν κοιμάται ποτέ.

Τεχνολογία και gadget! Η μεγάλη λατρεία των νηπίων τελευταίας γενιάς μπορεί να γίνει ο καλύτερός σας σύμμαχος για να κοιμήσετε το παιδί σας, αν την αξιοποιήσετε σωστά.  Στην αγορά υπάρχουν έξυπνα ηλεκτρονικά παιχνίδια-ξυπνητήρια που ενημερώνουν τα παιδιά ότι είναι ώρα να κοιμηθούν με φωτάκια που αλλάζουν χρώμα. Έτσι, όταν ξεκινά η μάχη της καληνύχτας, λέτε στο παιδί: «ώρα για ύπνο, δες το φωτάκι, είναι κίτρινο» και εκείνο ενστικτωδώς υπακούει  τον τεχνολογικό του φίλο. Αν πάλι, στην περίπτωσή σας «δουλεύει» και η γνωστή συνταγή του νανουρίσματος αλλά ξεμείνατε από μελωδίες στο κινητό, απλώς πατήστε play εδώ και οι πιο ρυθμικοί ήχοι θα κοιμίσουν το αγγελούδι σας σαν πουλάκι.

Τελευταίο αλλά σημαντικό! Μην ξεχνάτε πως και η ώρα που θα βάλετε το παιδί για ύπνο-τηρώντας την καθημερινά-  είναι σημαντική, για να συνηθίσει το βιολογικό του ρολόι σε μία ρουτίνα. Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως τα παιδιά σε νηπιακή ηλικία πρέπει να κοιμούνται νωρίς, δηλαδή πριν τις 9, για να αναπτύσσονται καλύτερα. Όταν βέβαια κοιμούνται και το μεσημέρι, μπορεί να δυσκολευτούν το βράδυ να κλείσουν τα μάτια, οπότε προσπαθήστε να ρυθμίσετε το πρόγραμμά του ύπνου τους, βλέποντας τις συνήθειές τους.

Ψυχραιμία, υπομονή, λογική και ο Μορφέας έφτασε ήδη στο κατώφλι του σπιτιού σας.

illustration man typing on laptop
Σας άρεσε αυτό το άρθρο;
Με την εγγραφή σας στη Frezyland μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας, ενώ ταυτόχρονα επιβραβεύεστε με 45 πόντους!

Κάντε και εσείς το σχόλιό σας

EDITOR'S
PICK

Ας αφήσουμε τα παιδιά να χαλαρώσουν το βράδυ. Πρεπει να νιωσουν ηρεμα πριν τον βραδινό υπνο τους. Οχι εντάσεις, φωνές και εννοείται πως δε το πιέζουμε για να κοιμηθεί.Δεν είναι ρομπότ να το ρυθμίσεις..