toddler playing

Θέλετε να χαμογελάσει το μουτράκι του αλλά θέλετε και να «βασανίσει» το μυαλουδάκι του. Μείνετε ήσυχοι! Με τα παρακάτω παιχνίδια στο σπίτι, το αγγελούδι σας και θα διασκεδάσει και θα αποκτήσει νέες δεξιότητες με ευχάριστο τρόπο και χωρίς να βαρεθεί ούτε κλάσμα του δευτερολέπτου.

Παίζουμε: «Ένα για σένα, ένα για μένα»

Μαθαίνουμε στο παιδί: την αξία του «μοιράζομαι»
Ούτε εξοπλισμός ούτε οργάνωση ούτε τίποτα! Το μόνο που χρειάζεστε γι’ αυτό το παιχνίδι είναι να φτιάξετε στο πάτωμα μια στοίβα με οποιαδήποτε αντικείμενα θέλετε (που είναι βέβαια ασφαλή για ένα παιδί 1-3 ετών), όπως λούτρινα κουκλάκια, μαξιλάρια, κουτιά, κάρτες, πλαστικά ποτηράκια κ.λπ. Ξεκινήστε εσείς το παιχνίδι κρατώντας ένα αντικείμενο για εσάς και δίνοντας το άλλο στο παιδί λέγοντας τη φράση «ένα για σένα, ένα για μένα». Στη συνέχεια, ζητήστε απ’ το παιδί να κάνει εκείνο τις υπόλοιπες μοιρασιές, όσο θα συνεχίσετε να επαναλαμβάνετε το «ένα για σένα, ένα για μένα». Έτσι, θα του μάθετε πόσο σημαντικό είναι να μάθει να μοιράζεται. Τα παιδιά που ξέρουν από νωρίς να μοιράζονται, μαθαίνουν την έννοια της προσφοράς, του δικαίου, του λογικού συμβιβασμού και της διαπραγμάτευσης και έτσι, μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά με τα άλλα παιδιά και με τους ενήλικες αργότερα στη ζωή τους.

Παίζουμε: «Ποιο δεν ταιριάζει;»

Μαθαίνουμε στο παιδί: να αναγνωρίζει το διαφορετικό

Τα αγαπημένα σας σφηνοτουβλάκια είναι ο τέλειος βοηθός για αυτό το παιχνίδι.  Συγκεντρώστε πολλά τουβλάκια ίδιου χρώματος και ένα διαφορετικού και ζητήστε απ’ το παιδί να σας πει ποιο δεν ταιριάζει. Αν δεν έχετε σφηνοτουβλάκια, κανένα πρόβλημα. Παίξτε το παιχνίδι με φρούτα ή λαχανικά απ’ την κουζίνα σας, π.χ. πολλά πράσινα μήλα και ένα κόκκινο. Το ζητούμενο είναι να μάθει το παιδί να αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα, αφού η ποικιλομορφία  είναι κομμάτι της ίδιας της ζωής. Όμως προσοχή! Αν βρει το παιδί το διαφορετικό αντικείμενο, μην του ζητήσετε να το βγάλει έξω από τη λίστα με τα όμοια γιατί έτσι θα μεταδώσετε το μήνυμα πως το διαφορετικό πρέπει να απορρίπτεται.

Παίζουμε: «Τσάντα και τσαντάκι»

Μαθαίνουμε στο παιδί: να έχει χωροταξική αντίληψη

Ανοίξτε την ντουλάπα σας και βγάλτε δύο τσάντες: μία αρκετά μεγάλη (π.χ. σακ βουαγιάζ) και μία μικρή (π.χ. την καθημερινή σας τσάντα χειρός). Αφήστε τις τσάντες στο πάτωμα και ζητήστε απ’ το παιδί να φέρει ένα από τα παιχνίδια του, όποιο θέλει εκείνο. Όταν το φέρει, ανάλογα με το μέγεθός του, πείτε στο παιδί «αυτό είναι μεγάλο και μπαίνει στη μεγάλη τσάντα» ή «αυτό είναι μικρό και μπαίνει στη μικρή τσάντα». Αφού βάλετε στις τσάντες 4-5 παιχνίδια, ρωτήστε το παιδί σε ποια τσάντα είναι το κάθε παιχνίδι. Έτσι, θα μάθει να αντιλαμβάνεται την έννοια του μεγέθους και της κατανομής του στον χώρο.

Παίζουμε: «μπάλα, stop»

Μαθαίνουμε στο παιδί: να συντονίζει τα μάτια του με τα χέρια του

Παιχνίδι χωρίς μπάλα, γίνεται; Καθίστε αντικριστά με το αγγελούδι σας έχοντας και οι δύο τα πόδια ανοιχτά. Πείτε στο παιδί ότι θα σπρώξετε την μπάλα προς το μέρος του και ότι θα πρέπει να την πιάσει πριν ακουμπήσει το σώμα του. Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί θα παρακολουθεί την μπάλα προσεκτικά με το βλέμμα και όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή να τη σταματήσει, θα συντονίσει αποτελεσματικά τα μάτια με τα χέρια του. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτή η δεξιότητα συντονισμού χεριών-ματιών, είναι βασική για την ικανότητα του παιδιού να διαβάζει και να γράφει.

Παίζουμε: «Γιόγκα αλφάβητο»

Μαθαίνουμε στο παιδί: να αναπτύσσει τις κινητικές του δεξιότητες, την ισορροπία του και τις γλωσσικές του ικανότητες

Απλώστε ένα ωραίο χαλάκι γυμναστικής στο πάτωμα και σκορπίστε κάρτες με όλα τα γράμματα του αλφαβήτου (μπορείτε να τις φτιάξετε και μόνοι σας, σε απλά λευκά χαρτιά).  Κάθε φορά που το παιδί θα διαλέγει μία κάρτα με ένα γράμμα, θα λέτε ένα αντικείμενο ή ζωάκι που αρχίζει απ’ αυτό το γράμμα. Στη συνέχεια το παιδί θα μιμείται τις κινήσεις του αντικειμένου ή του ζώου επάνω στο χαλάκι με τη δική σας καθοδήγηση, π.χ. για το Α θα παριστάνει το αεροπλάνο τεντώνοντας στα πλάγια και κουνώντας τα χέρια, για το Π θα κάνει το ποδήλατο, ξαπλωμένο ανάσκελα με τα πόδια στον αέρα κάνοντας πεντάλ, για το Φ θα πάρει στάση φιδιού ξαπλώνοντας μπρούμυτα και σηκώνοντας τον κορμό και τον λαιμό κ.ο.κ. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν αμέτρητα video με το αλφάβητο της γιόγκα, οπότε δεν θα δυσκολευτείτε να εμπνευστείτε για τις στάσεις σας. Τι κερδίζει το παιδί απ’ όλα αυτά; Γίνεται ευκίνητο και ευλύγιστο, μαθαίνει να ισορροπεί και να στηρίζει το σώμα του (ειδικά αν οι στάσεις απαιτούν δύσκολα «ακροβατικά») και, βέβαια, συνδέοντας γράμματα με λέξεις και έννοιες αναπτύσσει την ικανότητα λόγου και ομιλίας.

Παίξτε τα φανταστικά «2 σε 1» παιχνίδια διασκέδασης και εκμάθησης για παιδιά προσχολικής ηλικίας και το μόνο που δεν θα μάθει το αγγελούδι σας θα είναι… τι σημαίνει βαρετό και μη δημιουργικό παιχνίδι.