fruit skewers

Μικροί sous-chef εν δράση! Είχατε σκεφτεί ποτέ να μετατρέψετε τη μαγειρική σε ένα διαδραστικό παιχνίδι για τα παιδιά σας; Καιρός να το δοκιμάσετε καθώς τα οφέλη είναι πολλά: όχι μόνο θα έχετε την ευκαιρία να περάσετε ποιοτικό χρόνο μαζί τους μαθαίνοντας τους χρήσιμες πληροφορίες για τη μαγειρική αλλά και για τα θρεπτικά συστατικά των πρώτων σας υλών, αλλά και τα παιδιά θα περάσουν υπέροχα συμμετέχοντας στην παρασκευή των σνακ ή φαγητών τους, θα οξύνουν τη δημιουργικότητά τους και φυσικά θα φάνε με όρεξη το τελικό τους δημιούργημα χωρίς γκρίνιες και επίμονες ερωτήσεις για το περιεχόμενο των όσων τους σερβίρετε.

Πως λοιπόν θα κάνετε την διαδικασία της μαγειρικής ελκυστική και διασκεδαστική για τους μικρούς μας φίλους; Παίξτε με ποικίλες πρώτες ύλες, χρώματα, σχήματα, γεύσεις και υφές. Προτιμήστε τεχνικές που τα παιδιά απολαμβάνουν όπως είναι το πλάσιμο και αξιοποιήστε φαγητά, γλυκά ή σνακ που είναι ευρέως αγαπητά στα παιδιά δίνοντάς τους ένα δημιουργικό twist. Προσεγγίστε συνηθισμένα σνακ και πρώτες ύλες με μεράκι και μπόλικη φαντασία και γράψτε νέους κανόνες στην κουζίνα με τους μικρούς σας σεφ σε πρώτο ρόλο!

 

Χρωματιστά Smoothies με φρούτα και λαχανικά

Σε ποιο παιδί δεν αρέσουν οι φρουτοχυμοί αλλά και η διαδικασία παρασκευής τους; Επιλέξτε μια ποικιλία φρούτων (μπανάνα, μήλο, αχλάδι, ακτινίδιο, ροδάκινο, φράουλες κλπ) αλλά και λαχανικών (καρότο, σπανάκι, σέλερι). Προσθέστε λίγο γιαούρτι ή γάλα και μια κουταλιά μέλι ή ταχίνι ή φυστικοβούτυρο. Επιλέξτε διαφορετικά φρούτα κάθε φορά ώστε να  έχετε ένα διαφορετικό χρωματικό αποτέλεσμα. Τόσο απλά έχετε ένα ποτήρι χυμό γεμάτο βιταμίνες, πρωτεΐνη, καλά λιπαρά αλλά και χρώμα!

 

Παρφέ γιαουρτιού

Σε ένα διαφανές χαμηλό και πλατύ ποτήρι στήστε ένα λαχταριστό παρφέ γιαουρτιού. Εναλλάξ τοποθετήστε στρώσεις από γιαούρτι με μέλι, ψιλοκομμένα φρουτάκια και το αγαπημένο δημητριακό του παιδιού. Επαναλάβετε 2 φορές την κάθε στρώση τελειώνοντας με δημητριακά. Αυτό το ελκυστικό σνακ προσφέρει βιταμίνες, πρωτεΐνη αλλά και μπόλικες φυτικές ίνες.

 

Σουβλάκια ουράνιο τόξο

Σε καλαμάκια για σουβλάκι περάστε κομμένα φρουτάκια της αρεσκείας σας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά θα έχει να τα κόψετε με κουπάτ μπισκότων  (μπανάνα, ακτινίδιο, φράουλα, μούρα, ροδάκινο, πορτοκάλι, καρπούζι, πεπόνι, σταφύλι κλπ). Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε πολλά διαφορετικά χρώματα. Μπορείτε να τα σερβίρετε με φυστικοβούτυρο ή ταχίνι σαν ντιπ. Μια συνταγή πλούσια σε βιταμίνες και καλά λιπαρά.

 

Χειροποίητη μπάρα δημητριακών

Ένας φανταστικός τρόπος να κρύψετε ένα σωρό θρεπτικά και υγιεινά συστατικά, (ξηροί καρποί, αποξηραμένα φρούτα, βρώμη, μέλι), που υπό άλλες συνθήκες το παιδί δεν θα έτρωγε με ευκολία είναι σε μια πεντανόστιμη και εύκολη μπάρα.

 

Υγιεινά μπισκότα με κομματάκια σοκολάτας

Θα ξετρελαθούν μικροί και μεγάλοι με αυτά τα μπισκότα! Αυτή η τρομερά νόστιμη αλλά και σούπερ υγιεινή συνταγή κρύβει ένα σωρό θρεπτικά συστατικά. Το μυστικό; Ρεβίθια αντί για αλεύρι…

 

Χούμους σαν ντιπ

Άλλος ένας φανταστικός τρόπος να καταναλώσουν τα παιδιά τα όσπρια τους χωρίς γκρίνια είναι το χούμους. Βουτώντας μέσα κομμένα λαχανικά και κριτσίνια χορταίνουν λαμβάνοντας ένα σωρό θρεπτικά συστατικά.

 Όπως είδατε, εφόσον υπάρχει φαντασία, χρειάζεστε απλά και καθημερινά υλικά για να μεγαλουργήσετε! Είναι πολύ σημαντικό η κουζίνα του σπιτιού να είναι εφοδιασμένη με υγιεινές επιλογές φαγητών, έτοιμα προς κατανάλωση και σε προσιτά για τα παιδιά σημεία. Έρευνες έχουν δείξει πως τα παιδιά επιλέγουν τρόφιμα, που βρίσκουν εύκολα στο σπίτι και δεν χρειάζονται προετοιμασία. Ακόμα, το παιδί δείχνει πάντα προτίμηση στην γνωστή του γεύση. Στο χέρι μας είναι λοιπόν να τους εμφυσήσουμε υγιεινές συνήθειες που θα τα οδηγούν να κάνουν από μόνα τους σωστές επιλογές φαγητών και σνακ. Μην ξεχνάτε πως τα παιδία μας μιμούνται σε μεγάλο βαθμό και επαναλαμβάνουν τις συμπεριφορές και επιλογές μας, συνεπώς η περίοδος που θέτονται οι βάσεις της διατροφικής συμπεριφοράς τους ο ρόλος μας ως γονείς είναι ιδιαίτερα σημαντικός.

ΠΗΓΕΣ

  • 1. Cullen, Karen Weber, et al. “Availability, accessibility, and preferences for fruit, 100% fruit juice, and vegetables influence children’s dietary behavior.” Health Education & Behavior 30.5 (2003): 615-626.
    2. Johnson, S. L., L. McPhee, and L. L. Birch. “Conditioned preferences: young children prefer flavors associated with high dietary fat.” Physiology & behavior 50.6 (1991): 1245-1251.
    3. Johannsen, D. L., Johannsen, N. M., & Specker, B. L. (2006). Influence of parents’ eating behaviors and child feeding practices on children’s weight status. Obesity, 14(3), 431-439.