Αν το νήπιό σας κοιμάται μόνο κρατώντας το χέρι σας ή… μια τούφα από τα μαλλιά σας, αν χρειάζεται να μένετε κάθε βράδυ δίπλα του μέχρι να αποκοιμηθεί (και τελικά εσείς είστε εκείνοι που κοιμάστε), δείτε 7 απλά βήματα που θα σας βοηθήσουν να καθιερώσετε μια σταθερή ρουτίνα ύπνου, για να κοιμάται αυτό καλά κι εσείς καλύτερα!

Επιλέγουμε την ώρα για ύπνο και… ορκιζόμαστε σε αυτή

Λαμβάνουμε υπόψη την ηλικία του παιδιού και τις συνήθειες της οικογένειάς μας, επιλέγουμε την ώρα που θα πούμε καληνύχτα και μένουμε σταθεροί σε αυτήν ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.

Βάζουμε το σπίτι μας σε sleep mode

Λίγη ώρα πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία του ύπνου, χαμηλώνουμε τα φώτα και σβήνουμε την τηλεόραση. Απομακρύνουμε το μικρό μας από οθόνες κάθε είδους, για πιο ομαλή μετάβαση στο κρεβατάκι του!

Λέμε όχι στη ζάχαρη

Αποφεύγουμε να δώσουμε στο παιδί μας τροφές που περιέχουν ζάχαρη, λίγο πριν τον ύπνο. Η ζάχαρη “ξυπνά” τον εγκέφαλο και δημιουργεί υπερένταση, κάτι που δεν θέλουμε λίγο πριν καληνυχτίσουμε το μικρό μας. Προτιμούμε μια θρεπτική σούπα.

Μπανάκι, το ηρεμιστικό

Ένα ζεστό μπάνιο ή ντους είναι κάτι που δεν πρέπει να λείπει από τη βραδινή ρουτίνα, καθώς λειτουργεί ως φυσικό χαλαρωτικό. Ολοκληρώνουμε το μπάνιο του εφαρμόζοντας ένα παιδικό γαλάκτωμα σώματος που αφήνει την επιδερμίδα απαλή και ενυδατωμένη.

Καθαρά δοντάκια

Το βούρτσισμα των δοντιών δεν μπορεί να λείπει από τη ρουτίνα του ύπνου. Διώχνουμε την… τερηδόνα με την αγαπημένη του οδοντόκρεμα και υπενθυμίζουμε πόσο σημαντικό είναι να πλένουμε δοντάκια κάθε φορά, πριν πέσουμε για ύπνο.

Μια φορά και έναν καιρό

Καθόμαστε αγκαλιά και διαβάζουμε με όρεξη και χρώμα το αγαπημένο του παραμύθι. Τα οφέλη της ανάγνωσης παραμυθιών είναι πολλά, ένα από αυτά είναι ένας ήρεμος και χαρούμενος ύπνος!

Και… καληνύχτα

Καληνυχτίζουμε το μικρό μας και φεύγουμε από το δωμάτιο, ακόμα και αν είναι ξύπνιο. Το αφήνουμε να κοιμηθεί χωρίς την παρουσία μας. Αν μας φωνάξει, ανταποκρινόμαστε. Εφαρμόζουμε όμως ένα τρικ: αυξάνουμε σταδιακά τον χρόνο απόκρισης στο κάλεσμα του!