Καούρες και δυσπεψία στην εγκυμοσύνη

Ένα από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα που αντιμετωπίζουν κάποιες γυναίκες στη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους είναι οι καούρες. Αυτές εκδηλώνονται σαν μια αίσθηση καψίματος που ξεκινά σχεδόν από τον θώρακα και φτάνει ως τον λαιμό. Φυσικά δεν βλάπτουν το έμβρυο, ούτε τη μητέρα, όμως σε πολλές περιπτώσεις είναι τρομερά ενοχλητικές και επίμονες. Συνήθως κάνουν την εμφάνισή τους στο δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και διαρκούν μέχρι τη γέννηση.

Οι γιαγιάδες μας έλεγαν ότι οι καούρες μπορεί να σηματοδοτούν την ύπαρξη ενός… μαλλιαρού μωρού στην κοιλιά μας. Ωστόσο αυτό δεν ισχύει καθώς η δυσπεψία και οι καούρες είναι αποτέλεσμα ορμονικών αλλαγών και συγκεκριμένα της προγεστερόνης, μιας ορμόνης που χαλαρώνει τη βαλβίδα που χωρίζει τον οισοφάγο από το στομάχι. Φυσικά, αντιλαμβάνεστε ότι το ανθρωπάκι που φιλοξενείτε στην κοιλίτσα σας είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους τα πράγματα…πιέζονται καθώς εκείνο μεγαλώνει.

Εκτός από…υπομονή, να μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ανακουφιστείτε από τις καούρες της εγκυμοσύνης:

  • Αποφύγετε τρόφιμα και ποτά/υγρά που ενδέχετε να σας ερεθίζουν το πεπτικό σας σύστημα. Ανθρακούχα αναψυκτικά, αλκοόλ, καφεΐνη, σοκολάτα, όξινοι χυμοί, ξύδι, επεξεργασμένα κρέατα, λιπαρά και πικάντικα φαγητά πρέπει να αποφεύγονται
  • Τρώτε μικρά και συχά γεύματα. Αφιερώστε χρόνο στο γεύμα και μασίστε αργά την τροφή σας
  • Να πίνετε νερό ανάμεσα στα γεύματα και όχι κατά τη διάρκειά τους
  • Μσήστε τσίχλα μετά το γεύμα, καθώς εκείνη έχει την ιδιότητα να παράγει σάλιο, το οποίο με τη σειρά του εξουδετερώνει τα οξέα του στομάχου
  • Καταναλώστε το τελευταίο γεύμα σας δυο η τρεις ώρες πριν πάτε για ύπνο, έτσι ώστε να χωνέψετε πριν ξαπλώσετε
  • Κοιμηθείτε με τον κορμό σας ελαφρώς ανασηκωμένο, για να αποφύγετε τη δημιουργία και κυκλοφορία στοματικών υγρών που μπορεί να εντείνουν το αίσθημα της καούρα
  • Ντυθείτε με άνετα και χαλαρά ρούχα και μην πιέζετε την κοιλιά σας με στενά παντελόνια ή εσώρουχα
  • Πριν τον ύπνο πιείτε ένα ποτήρι γάλα
  • Δοκιμάστε το τζίντζερ. Τα ενεργά συστατικά που περιέχει το τζίντζερ, όπως τα πτητικά έλαια και οι φαινολικές ενώσεις, επηρεάζουν το στομάχι και τα έντερα. Αυτό, με τη σειρά του, βοηθά στη μείωση της καούρας, της ναυτίας και του εμέτου. Πιείτε ζεστό τσάι τζίντζερ μετά το γεύμα σας. Για να φτιάξετε το τσάι, προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού τριμμένο τζίντζερ σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό. Αφήστε το για 10 λεπτά και απολαύστε το, ενώ είναι ακόμα ζεστό. Να πίνετε μέχρι 2 φλιτζάνια τσάι τζίντζερ την ημέρα.
  • Μην καπνίζετε. Το τσιγάρο ευθύνεται όχι μόνο για τις καοούρες αλλά και σοβαρά προβλήματα υγείας. Να η ευκαιρία να το κόψετε!
  • Αν το πρόβλημα επιμένει, συμβουλευτείτε τον γυναικολόγο σας, ο οποίος μπορεί να σας προτείνει κάποιο ασφαλές για την εγκυμοσύνη αντιόξινο
illustration man typing on laptop
Σας άρεσε αυτό το άρθρο;
Με την εγγραφή σας στη Frezyland μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας, ενώ ταυτόχρονα επιβραβεύεστε με 45 πόντους!

Κάντε και εσείς το σχόλιό σας

Η ξαδέρφη μου που είχε καούρες έτρωγε μια φρυγανιά με λίγο κασέρι το βράδυ και την βοήθαγε πολύ! εγώ πάλι δεν είχα καθόλου καούρες, αλλά δεν είχε και μαλλιά το μωρό.

Λίγο κρύο γάλα έκανε δουλίτσα..!!

Καουρες φουλ κ δεν με επιανε τιποτα.

Προσοχη!

αχ αυτες οι καουρες!!!