rolling yoga mat

Πριν τον χαιρετισμό στον ήλιο, χαιρετισμός στη γνώση και την οργάνωση. Εάν σκοπεύετε να ξεκινήσετε γιόγκα στο σπίτι, είναι απαραίτητο να έχετε ακολουθήσει προηγουμένως κάποιες βασικές συμβουλές προετοιμασίας, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις.

 

Γιόγκα αλλά τι γιόγκα;

Υπάρχουν πολλά είδη γιόγκα. Το θέμα είναι να επιλέξετε αυτήν που ταιριάζει αποκλειστικά στις δικέ σας ανάγκες και τους δικούς σας στόχους και όχι αυτή που κυριαρχεί στα stories και τα trends γιατί την ακολουθούν οι αγαπημένοι σας celebrities! Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο καλύτερος τύπος γιόγκα για αρχάριους είναι η Hatha γιόγκα που περιλαμβάνει ήπιες ασκήσεις και διαλογισμό. Από την άλλη, αν θέλετε να κάψετε γρήγορα λίπος και να χάσετε βάρος, ίσως πρέπει αν στραφείτε σε γιόγκα Vinyasa ή Ashtanga. Ή μήπως σας ενδιαφέρει να εκτονώσετε το στρες άρα είστε τέλεια υποψήφια για τη γιόγκα αποκατάστασης;  Μπορεί βέβαια να στοχεύετε σε ένα πιο ευλύγιστο σώμα, άρα μάλλον είστε τύπος γιν γιόγκα. Εξερευνήστε όλα τα είδη, ενημερωθείτε, μιλώντας εάν είναι απαραίτητο με ειδικούς… κάντε ό,τι χρειάζεται για να είστε σίγουρη ότι επιλέξατε σωστά.

Μου αρκεί το tutorial;

Το υλικό με ασκήσεις γιόγκα είναι άπειρο εκεί έξω και σίγουρα θα βρείτε τον τρόπο εκμάθησης που ενδείκνυται για την περίπτωσή σας. Κατ’ αρχάς, υπάρχει πάντα η κλασική «συνταγή» των dvd με ασκήσεις. Επιπλέον, στο ίντερνετ κυκλοφορούν αμέτρητα videos με  οδηγίες για αρχάριους έως και προχωρημένους. Και βέβαια, υπάρχει και η πιο οργανωμένη μέθοδος των online μαθημάτων εξ αποστάσεως που παραδίδουν πιστοποιημένοι δάσκαλοι γιόγκα.

Πρόγραμμα έφτιαξα;

Το να οργανώσετε ένα πλάνο με το ποιες μέρες και ώρες την εβδομάδα και για πόση ώρα θέλετε να κάνετε γιόγκα, θα σας βοηθήσετε να τηρήσετε σταθερά τη ρουτίνα γυμναστικής σας. Όμως προσοχή! Το «ωράριο γιόγκα» που θα διαμορφώσετε, πρέπει να δημιουργηθεί με βάση αποκλειστικά

το δικό σας καθημερινό πρόγραμμα και τη ζωή σας ώστε να είναι εφικτό και ρεαλιστικό. Είναι προτιμότερο να ξεκινήσετε με λιγότερες ώρες άσκηση την οποία όμως θα κάνετε σταθερά από το να δεσμευτείτε στον εαυτό σας για ένα πολύωρο πλάνο γιόγκα που δεν μπορείτε να ακολουθήσετε.

Σαλόνι ή υπνοδωμάτιο;

Όποια γωνιά του σπιτιού και αν προορίζετε για τη γιόγκα σας, βεβαιωθείτε πως διαθέτει τέσσερα πράγματα:

Α) χώρο για να μην περιορίζεστε στις ασκήσεις σας.

Β) άνεση για να μη σκοντάφτετε σε τοίχους, έπιπλα και αντικείμενα. Φροντίστε να υπάρχει ένα κενό λίγων εκατοστών δεξιά και αριστερά απ’ το χαλάκι της γιόγκα σας.

Γ) ησυχία ώστε να απομονωθείτε από τον έξω κόσμο και να μπορείτε να συγκεντρωθείτε στις ασκήσεις σας.

Δ)σωστή θερμοκρασία. Η πολλή ζέστη δεν βοηθάει γιατί θα ιδρώσετε αλλά ούτε και η πολλή υγρασία. Δεν θέλετε όμως ούτε να κρυώνετε γι’ αυτό ρυθμίστε τη θερμοκρασία σε μία μέση τιμή.

Τι εξοπλισμό χρειάζομαι;

Στην αγορά κυκλοφορούν αμέτρητα προϊόντα για γιόγκα όμως πριν δαπανήσετε πολλά χρήματα για να αποκτήσετε φουλ εξοπλισμό, αναρωτηθείτε: είναι η γιόγκα κάτι το οποίο θα συνεχίσω να κάνω ή απλώς «πειραματίζομαι» με είδη γυμναστικής και αν η γιόγκα δεν με καλύπτει, θα τη διακόψω; Σε κάθε περίπτωση, το βασικό προϊόν που χρειάζεστε είναι ένα χαλάκι, κατά προτίμηση που να μη γλιστράει. Τα τουβλάκια είναι επίσης καλή προσθήκη αλλά μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με στοίβες βιβλίων. Μπορείτε να επενδύσετε και σε ένα μαξιλάρι διαλογισμού (bolster) ή εναλλακτικά να το φτιάξετε μόνη σας, τυλίγοντας δύο μαξιλάρια με μια πετσέτα (σε κυλινδρικό σχήμα).

Φόρμα ή κολάν;

Τα στενά ρούχα είναι απαραίτητα ώστε να εκτελούνται σωστά οι στάσεις γιόγκα αλλά και για να έχετε καλύτερη στάση σώματος. Έτσι, αντί για τη φόρμα και το φούτερ προτιμήστε κολάν, εφαρμοστά σορτς, κορμάκια και στενά T-shirt.  Όμως είναι πολύ σημαντικό να επιλέξετε ρούχα ελαφριά που να αναπνέουν. Για να συγκρατείτε καλύτερα το στήθος σας, ιδανικά φορέστε ένα αθλητικό σουτιέν και για να μην γίνουν εμπόδιο τα μαλλιά σας στις ασκήσεις σας, πιάστε τα ψηλά ή βάλτε μια κορδέλα κοντά στο μέτωπο ώστε να απορροφά τον ιδρώτα.

Κι αν παρα-λυγίσω τη μέση;

Το πιο σημαντικό tip από όλα: κάντε οπωσδήποτε ζέσταμα πριν τη γιόγκα, μην πιέζετε το σώμα σας και αν νιώσετε πόνο, τράβηγμα ή ενόχληση σταματήστε αμέσως την άσκηση και επικοινωνήστε με τον γιατρό σας. Εάν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα με την υγεία ή το σώμα σας (αρτηριακή πίεση, πρόβλημα σε σπονδυλική στήλη, γόνατα κ.λπ.) συμβουλευτείτε οπωσδήποτε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε γιόγκα και ενημερωθείτε για το ποιες στάσεις πρέπει να αποφεύγετε. Θυμηθείτε πως το σώμα σας δεν έχει ανεξάντλητα όρια και πρέπει να το ακούτε. Υπευθυνότητα και ασφάλεια, εξάλλου, είναι το Α και το Ω σε κάθε πρόγραμμα γυμναστικής.

Ακολουθήστε τις συμβουλές, κινηθείτε πανέξυπνα στην προετοιμασία σας για τη γιόγκα και… η στάση της «γάτας» θα σας ταιριάζει γάντι!