Κατερίνα Αναγνωστοπούλου

Με ποια αφορμή αποφάσισες να γράψεις τη δική σου ιστορία στη Frezyland;

Συνδύασα τα αστεία που προκύπτουν από τα λαθάκια που κάνει η κόρη μου στη χρήση της γλώσσας τώρα που πάει Α’ Δημοτικού και ένα βιβλίο με θέμα το χιούμορ που έτυχε να διαβάζω εκείνη την περίοδο, διότι ήθελα να μάθω περισσότερα για τους μηχανισμούς που προκαλούν το γέλιο, που είναι στην ουσία οι ανατροπές της λογικής.

Επίσης, τότε η μικρή έγραψε μια έκθεση που θεώρησα αστεία με τίτλο «Μαμά, σ’ αγαπώ» που ήταν και η κατακλείδα φράση. Ήταν αστεία και ταυτόχρονα συγκινητική.

Πώς διασκεδάζετε με τη μικρή σου και γιατί επιλέγετε αυτό τον τρόπο;

Διαβάζουμε βιβλία, κόμικς, βλέπουμε μαζί κωμωδίες ή αναζητούμε αστεία γεγονότα στο διαδίκτυο (π.χ. τι παράγγειλε κάποιος και τι του ήρθε σαν παραγγελία που ήταν εμφανώς διαφορετικό) και βεβαίως, δια μέσω του παιχνιδιού. Επίσης, στη μικρή, όπως είπα στην πρώτη ερώτηση, αρέσει πολύ να γράφει εκθέσεις και έτσι σχολιάζουμε μαζί τα γραψίματά της. Με αυτούς τους τρόπους περνάμε ευχάριστα και έχω την αίσθηση ότι η αίσθηση του χιούμορ μας ενισχύεται.

Σε ποιες στιγμές της καθημερινότητας σας, προσθέτεις χιουμοριστικές πινελιές;

Σε δύσκολες καταστάσεις νομίζω ότι χρειάζεται περισσότερο το χιούμορ, ως αντιπερισπασμός. Πχ. όταν είναι βράδυ, όταν είναι άρρωστη, όταν πάει να κάνει εξετάσεις αίματος.

Θέλεις να μοιραστείς ένα αστείο συμβάν με την κόρη σου;

Όταν έκανε εξετάσεις αίματος και γυρίζαμε με το αυτοκίνητο, της άνοιξα το παράθυρο και της είπα «μου φαίνεται ότι έχεις χλομιάσει». Η μικρή μπερδεύτηκε, τρόμαξε και με ρώτησε «Πειράζει που μούχλιασα;». Νόμιζε ότι το «μουχλιάζω» ήταν το ίδιο ρήμα με το «χλομιάζω».

Πόσο σημαντικό θεωρείς τον ρόλο του χιούμορ στη ζωή και στο μεγάλωμα του παιδιού σου;

Πολύ μεγάλο. Η αίσθηση του χιούμορ βελτιώνει την αυτοεκτίμησή του παιδιού και την κριτική του σκέψη. Δεν είναι τυχαίο που λέγεται ότι είναι «φάρμακο». Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιλαμβάνονται τα παιδιά τις δυσκολίες της ζωής και να τις ξεπερνάνε.

Με ποιους τρόπους ενθαρρύνεις το παιδί σου να γίνει καλύτερο;

Προσπαθώ να αποθαρρύνω τον σαρκασμό, τον χλευασμό, το bullying, το «πείραγμα που πειράζει», γενικά να αποθαρρύνω το γέλιο που δεν έχει σχέση με τα καλής προαίρεσης αστεία, αλλά προκαλείται από νευρικότητα και κακό μιμητισμό.

Τι θαυμάζεις στην κόρη σου και θέλεις να καλλιεργήσεις περισσότερο;

Την απλή λογική των παιδιών. Τα παιδιά είναι λογικά, δεν πρέπει να τους μιλάμε «μωρουδίστικα» ή να τους λέμε «να κάνεις έτσι, γιατί έτσι λέω εγώ» αντί να τα θέτουμε αντιμέτωπα με τη συνέπεια της πράξης τους, όταν κάνουν κάτι. Ειδάλλως, προσβάλλουμε τη νοημοσύνη των παιδιών. Άλλωστε, για αυτό τα παιδιά είναι τόσο καλά στο να αντιλαμβάνονται τα αστεία, γιατί είναι λογικά και καταλαβαίνουν την ασυνέχεια στις λογικές ακολουθίες.