Γερά οστά και δυνατό κορμί αλλά τα πλεονεκτήματα δεν σταματούν εκεί! Η Ας δούμε παρακάτω τις 5 ευεργετικές δράσεις στα παιδιά που έχει η άσκηση.

1. Μυαλό για προπόνηση και προπόνηση για το μυαλό  

Σύμφωνα με έρευνες η σωματική άσκηση έχει πολλαπλή θετική επίδραση στα παιδιά και τους εφήβους.  Κατ’ αρχάς, βελτιώνει την ικανότητα μνήμης αλλά και την ταχύτητα σκέψης τους1. Τα βοηθά να εκτελούν καλύτερα τις εκτελεστικές τους λειτουργίες2 (δηλαδή την ικανότητα να σχεδιάζουν, να ελέγχουν τη συμπεριφορά τους και να χρησιμοποιούν τη μνήμη τους). Επίσης, βελτιώνει αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν «πλαστικότητα του εγκεφάλου»3, δηλαδή βοηθά τον εγκέφαλο να αλλάζει και να προσαρμόζεται με ευκολία σε κάθε εμπειρία που βιώνει.

2. Δεινός αθλητής=άριστος μαθητής

Καλύτερη συγκέντρωση στο σχολείο4 και μεγαλύτερη ενασχόληση με τα μαθήματά τους5 φαίνεται πως κερδίζουν τα παιδιά που ρίχνονται στον αθλητικό στίβο. Έτσι, είναι πιο πιθανό να έχουν καλύτερες επιδόσεις που οδηγούν και σε καλύτερους βαθμούς. Ειδικά στα παιδιά με υπερκινητικότητα και δυσκολία συγκέντρωσης, η άθληση έχει ακόμη πιο ευεργετική δράση.

3. Όνειρα γλυκά, μικρέ μου πρωταθλητή

Ακριβώς επειδή η άθληση βοηθά τον εγκέφαλο να κάνει restart και θέτει σωστά σε λειτουργία το βιολογικό εσωτερικό «ρολόι», βοηθά και τα παιδιά να κοιμηθούν πιο εύκολα6.

Δείτε & κάτι άλλο που μπορεί να σας ενδιαφέρει!

kid reading book

4. Μια μέρα με γυμναστική είναι μια υπέροχη μέρα

Άγχος, στρες, καλή διάθεση, νεύρα…η άθληση, με τη μαγική της ιδιότητα να αυξάνει στον οργανισμό τη συγκέντρωση των ορμονών της χαράς (σεροτονίνη, αδρεναλίνη, ενδορφίνες) έχει τον τρόπο να τα διώχνει όλα και να δίνει ανεβασμένο τόνο στη μέρα των παιδιών. Δεν χρειάζεται να είναι εντατική γυμναστική. Ακόμη και λίγα λεπτά περπάτημα αρκούν για να φτιάξουν τη διάθεση.

5. Και βουνά μπορώ να μετακινήσω

Αποκτώντας νέες αθλητικές δεξιότητες -ειδικά δε αν αυτές συνοδεύονται  και από σημαντικές επιδόσεις στα σπορ- τα παιδιά ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους. Μαθαίνουν να νιώθουν σιγουριά και πίστη πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα και αυτό το self boosting έχει αντίκρισμα και σε όλες τις άλλες πτυχές της ζωής τους, πέρα από τον αθλητισμό.

 

Να λοιπόν που  έχετε 5 τέλειους λόγους να βάλετε στο καθημερινό ή εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα τη φράση «γυμναστική για παιδιά».  Καλές αθλοπαιδιές!