writing English letters

Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει πολύ πιο οργανωμένα, σε σχέση με παλαιότερα, η εκμάθηση Αγγλικών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από φορείς όπως είναι τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών αλλά συναντάμε συχνά τέτοιες δράσεις ακόμα και σε ΚΔΑΠ (Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών). Όπως και σε κάθε τι, μπορούμε να διακρίνουμε ορισμένα θετικά που έχει η ενασχόληση των παιδιών αυτής της ηλικίας με μια ξένη γλώσσα, όπως και τα αρνητικά που ενδέχεται να προκύψουν. Τα θετικά και τα αρνητικά σε ορισμένες περιπτώσεις συνδέονται άμεσα με τον λόγο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να μάθουν μια ξένη γλώσσα. Η εκμάθηση αγγλικών σε τόσο μικρή ηλικία για πολλά χρόνια αποτελούσε οριακά ένα ταμπού. Θεωρούνταν επιβάρυνση για το παιδί και ότι δεν αρμόζει για την ηλικία του. Το ζήτημα όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται.

Τα μειονεκτήματα

 Σε κάποιες περιπτώσεις, λόγω και του γεγονότος ότι το παιδί σε αυτές τις ηλικίες δεν έχει κατακτήσει ακόμα καλά την μητρική του γλώσσα, η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μπορεί να του προκαλέσει μια δυσκολία στην ανάπτυξη της μητρικής ή μια σύγχυση ανάμεσα στις δύο γλώσσες. Το γεγονός αυτό μπορεί στην αρχή να είναι μια δυσκολία για το παιδί αλλά στην πορεία μπορεί εύκολα να το ξεπεράσει. Το βασικό ζήτημα που μπορεί να φέρει η προσπάθεια εκμάθησης μιας γλώσσας είναι η πίεση που μπορεί να του ασκηθεί είτε από γονείς είτε από τον φορέα εκμάθησης. Είναι σημαντικό σε αυτήν την ηλικία να υπερισχύει η ικανοποίηση από το παιχνίδι παρά η γνωστική πρόοδος σε ένα θέμα που δεν μπορεί να θεωρηθεί μείζον ζήτημα εξέλιξης για αυτές τις ηλικίες.

Δείτε & κάτι άλλο που μπορεί να σας ενδιαφέρει!

Happy children

Τα οφέλη

 Τα θετικά που εντοπίζουμε στην διαδικασία αυτή είναι σίγουρα πιο πολλά, αρκεί η εκμάθηση να γίνεται με σωστό τρόπο. Η εκμάθηση γλωσσών έχει γνωστικά και αναπτυξιακά αποτελέσματα παρόμοια με την εκμάθηση μουσικής. Εκτός από το θετικό που έχει η εκμάθηση σε γλώσσες όπως τα Αγγλικά, η γλώσσα δηλαδή που ενώνει σχεδόν όλο τον κόσμο, το παιδί αναπτύσσει περισσότερο τις ικανότητές του στην αντίληψη και στην κατανόηση. Σε κάθε περίπτωση, μέσω της εκμάθησης το παιδί έρχεται από νωρίς σε επαφή και με μια άλλη κουλτούρα, έναν άλλο πολιτισμό με τα αποτελέσματα να είναι φανερά και σε βάθος χρόνου, όπως είναι ο σεβασμός και η κατανόηση άλλων πολιτισμών.

Αν υπάρχει προσαρμοσμένη στην ηλικία μέθοδος, με πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι, η διαδικασία φέρνει κατά κύριο λόγο θετικά στοιχεία στο παιδί. Το κυριότερο είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να το δουν ως έναν ακόμα τρόπο κοινωνικοποίησης και ανάπτυξης του παιδιού, και όχι ένα κυνήγι στείρων γνώσεων και πτυχίων. Η πίεση δεν έχει καμία απολύτως θέση στην διαδικασία και είναι απαραίτητο να υπάρχει υπομονή, δημιουργικότητα και πάνω από όλα κατανόηση.