Students with teacher

Όλο και πιο συχνά ακούμε την έννοια της παράλληλης στήριξης, κατά κύριο λόγο στον χώρο του γενικού σχολείου, αλλά πολλές φορές και στην καθημερινότητα στο σπίτι. Η παράλληλη στήριξη γίνεται από κάποιον εκπαιδευτικό, κυρίως ειδικής αγωγής, είτε μέσω του δημοσίου είτε και ως ιδιωτική επιλογή της οικογένειας. Ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης είναι μαζί με το παιδί, κάθεται δίπλα του και στην τάξη, ενώ το συνοδεύει μέσα στο πλαίσιο του σχολείου. Σε περιπτώσεις που έχει προσληφθεί από την οικογένεια, η συνοδεία του παιδιού μπορεί να είναι και μέχρι το σπίτι ή να υπάρχουν ώρες και εκτός σχολείου (αυτό γίνεται κατά συμφωνία).

Ο ρόλος της παράλληλης στήριξης στην τάξη

Μέσα στην τάξη ο εκπαιδευτικός βοηθάει το παιδί, εξατομικεύοντας τις ασκήσεις και τις πληροφορίες με βάση τη γνωστική κατάσταση του παιδιού, το συνοδεύει στα διαλείμματα βοηθώντας το στις αλληλεπιδράσεις και τις κοινωνικές του συναναστροφές, ενώ ταυτόχρονα έχει στενή επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό της τάξης και τους γονείς του παιδιού, με σκοπό να υπάρχει από κοινού γνώση και πληροφόρηση για την πορεία και την εξέλιξη του παιδιού. Βασικός λόγος όλων αυτών είναι να μπορέσει το παιδί να παραμείνει στο γενικό σχολείο, στο πλαίσιο της συμπερίληψης όλων των παιδιών, έχοντας την κατάλληλη, ειδική βοήθεια για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.

Ποια παιδιά έχουν παράλληλη στήριξη;

Δείτε & κάτι άλλο που μπορεί να σας ενδιαφέρει!

healthy foods for kids

Τα παιδιά που έχουν παράλληλη στήριξη είναι παιδιά που έχουν δυσκολίες επικοινωνιακές, γνωστικές, λειτουργικές, αναπηρίες ή διαταραχές. Παραδείγματα είναι παιδιά με αυτισμό, με κινητικά προβλήματα, με ΔΕΠΥ ή νοητική καθυστέρηση. Αυτά τα παιδιά έχουν παράλληλη στήριξη, ώστε να μπορέσουν να συμμετέχουν στο γενικό σχολείο, αντί για το ειδικό. Αυτό προϋποθέτει, τα παιδιά να είναι σε ένα επίπεδο όπου να μπορούν με την παράλληλη στήριξη να συμμετέχουν και να «ακολουθούν» τον ρυθμό του γενικού σχολείο. Σε περίπτωση που οι περιπτώσεις είναι πιο “βαριές”, κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή του παιδιού στο ειδικό σχολείο. Η πρόταση για τη συμμετοχή του παιδιού στο κατάλληλο σχολείο γίνεται από τον αρμόδιο θεσμικό φορέα που ασχολείται με την αξιολόγηση, συμβουλευτική και υποστήριξη των μαθητών.

Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης είναι εξαιρετικά σημαντικός, ώστε να μπορούν τα παιδιά που το χρειάζονται να υποστηρίζονται κατάλληλα στα πλαίσια της συμπερίληψης στο γενικό σχολείο, ως μικρογραφία και της ίδιας της κοινωνίας. Αυτό φυσικά δεν αναιρεί την σπουδαιότητα των ειδικών σχολείων, όμως σε περιπτώσεις που τα παιδιά με δυσκολίες μπορούν να ακολουθήσουν τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, αυτό είναι ιδιαίτερα επιθυμητό και σε αυτό ακριβώς βοηθάει η παράλληλη στήριξη.