mom prepares healthy food for kid

Μαθαίνω να τρώω ή τρώω και μαθαίνω; Και τα δύο! Εκπαιδεύουμε τα παιδιά νηπιακής ηλικίας στη σωστή σημασία της ισορροπημένης διατροφής στο νηπιαγωγείο και στο σπίτι με στόχο την υγιή τους ανάπτυξη. Πώς; Μέσα χειροτεχνίες και παιχνίδια που θα τα βοηθήσουν να ανακαλύψουν το κόσμο των τροφίμων.

Food-crafting: Πού πάει το μοσχάρι; Πού πάει η βρώμη;

Κόβουμε από περιοδικά και διαφημιστικά φυλλάδια μαναβικής, φωτογραφίες τροφίμων που ανήκουν σε διαφορετικές ομάδες.

Δίνουμε στο παιδί 5 κομμάτια χαρτί, καθένα από τα οποία γράφει:

  • Λίπη, έλαια & γλυκά
  • Κρέας, ψάρι & αβγό
  • Γάλα & γαλακτοκομικά
  • Φρούτα & λαχανικά
  • Δημητριακά & Όσπρια

Το παιδί θα πρέπει να αντιστοιχίσει τις φωτογραφίες με τις ομάδες τροφίμων.

Ουράνιο τόξο μιαμ μιαμ

Αφήνουμε τα παιδιά να γνωρίσουν όλα τα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά που έχουμε στην κουζίνα μας ή στον πάγκο του μανάβη. Απλώνουμε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά και τους ζητάμε να πουν τι χρώματα βλέπουν: κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, πράσινο και μωβ.

Τι κρύβει η σακούλα; Μήλο ή ντοματούλα;

Δείτε & κάτι άλλο που μπορεί να σας ενδιαφέρει!

blue baby room

Κρύβουμε ένα φρούτο ή ένα λαχανικό σε μία χάρτινη σακούλα. Ζητάμε από το παιδί να βάλει μέσα το χεράκι του και διά της αφής να καταλάβει  ποιο τρόφιμο κρύψαμε. Χρησιμοποιούμε τροφές με διαφορετικές υφές και σχήματα:

  • Χνουδωτά (ροδάκινο, ακτινίδιο)
  • Λεία (μήλα, ντομάτες)
  • Ανάγλυφα (πατάτες, φράουλες)
  • Μακρόστενα (καρότα, σέλινα, αγγούρια)

Εξερευνώντας τις τροφές μέσα από την αφή και τη μυρωδιά, το παιδί ενθαρρύνεται να δοκιμάσει νέες θρεπτικές γεύσεις.

Ο κύριος Λαχανικούλης

Φτιάχνουμε μία τρισδιάστατη φιγούρα, έναν άνθρωπο από κομμάτια λαχανικών (που τρώγονται ωμά) περασμένα σε οδοντογλυφίδα. Μπορούμε, για παράδειγμα, να βάλουμε ντοματίνια για κεφάλι, αγγούρι για σώμα και καρότο για χέρια. Στη συνέχεια, μπορεί το παιδί να φάει τα θρεπτικά λαχανικά της φιγούρας.

Η Μέρα του Κόκκινου Μήλου

Εμπνεόμαστε από μία υγιεινή τροφή και τη γιορτάζουμε μια ολόκληρη μέρα. Λέμε για παράδειγμα στο παιδί πως σήμερα είναι η Μέρα του Ζουμερού Ροδάκινου και προσφέρουμε στο παιδί την τροφή αυτή σε διαφορετικές μορφές της, π.χ το πρωί πουρέ, το απόγευμα κομπόστα.
Και κάπως έτσι, μαθαίνουμε στα παιδιά την υγιεινή διατροφή στο νηπιαγωγείο και στο σπίτι, ώστε να βάλουμε τα θεμέλια για τη μελλοντική τους ανάπτυξη! Δεν ξεχνάμε! Τα παιδιά μιμούνται τις διατροφικές συνήθειες των μεγάλων. Όσο πιο πολλές ομάδες της διατροφικής πυραμίδας καλύπτουμε εμείς, ως γονείς, στο εβδομαδιαίο μας μενού τόσο πιο εύκολα θα εξοικειωθούν και εκείνα με την υγιεινή διατροφή.