Παιδική παχυσαρκία: Γνωρίζετε όσα πρέπει;

toddler eating ice cream

To μεγαλύτερο ποσοστό παιδικής παχυσαρκίας, σημειώνεται στην… πριν βιαστείτε να απαντήσετε στην Αμερική, ξανασκεφτείτε το. H χώρα μας διατηρεί δυστυχώς την παγκόσμια πρωτιά στην παιδική παχυσαρκία – ξεπερνώντας ακόμη και τις Η.Π.Α. που φημίζονται για την τάση προς το πρόβλημα αυτό: ένα στα πέντε ελληνόπουλα εμφανίζει παχυσαρκία.

Υπάρχουν κίνδυνοι για την υγεία;

Ενός «κακού μύρια έπονται» και αυτό ισχύει και για την παχυσαρκία. Κάποιος που υποφέρει από παχυσαρκία κινδυνεύει να εμφανίσει διάφορα προβλήματα υγείας, όπως αναπνευστικά και καρδιαγγειακά προβλήματα, εμφάνιση διαβήτη, αυξημένο κίνδυνο καταγμάτων και βέβαια, υπάρχουν και επιπτώσεις στην ψυχολογική υγεία.

Απο που ξεκίνησαν όλα;

Η παχυσαρκία είναι μία πολυπαραγοντική νόσος, δηλαδή συνήθως οφείλεται σε συνδυασμό αιτιών. Εάν ένα παιδί:

  • προσλαμβάνει μεγάλη ποσότητα θερμίδων
  • έχει περιορισμένη έως και ανύπαρκτη φυσική δραστηριότητα
  • ακολουθεί τις λάθος διατροφικές συνήθεις της οικογένειας
  • δεν έχει διατροφική διαπαιδαγώγηση
  • κοιμάται λίγο
  • παρουσιάζει αυξημένο στρες
  • έχει άλλους ορμονικούς, ψυχολογικούς και γενετικούς παράγοντες..

… έχει περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσει παχυσαρκία από πολύ νωρίς στη ζωή του.

Τι άλλο φταίει;

Το να ισχυριζόμαστε ότι η παιδική παχυσαρκία οφείλεται αποκλειστικά στο περισσότερο φαγητό και στη λιγότερη άσκηση, είναι τουλάχιστον απλοϊκή. Υπάρχουν και άλλοι ένοχοι που ευθύνονται για την υπερβολική αύξηση βάρους του παιδιού, σε κάθε στάδιο της ζωής του:

  • Στην εμβρυϊκή ζωή, υπάρχει το θέμα των γονιδίων. Εάν η μητέρα έχει ιστορικό παχυσαρκίας, αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στο μετέπειτα βάρος του παιδιού, όπως και ο ρυθμός αύξησης βάρους της γυναίκας στην περίοδο της εγκυμοσύνης.
  • Στη βρεφική ηλικία, δεν πρέπει να παραβλέπουμε τα σημάδια. Η τάση προς παχυσαρκία μπορεί πλέον να διαγνωστεί ακόμη και από την ηλικία των 4 μηνών! Η συνεννόηση με τον παιδίατρό σας και η αξιολόγηση του ΔΜΣ του παιδιού σας από μικρή ηλικία, είναι κρίσιμο προληπτικό μέτρο.
  • Στην παιδική ηλικία, η ισορροπημένη διατροφή είναι το Α και το Ω. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, πολλά παιδιά συνηθίζουν να τρέφονται με γρήγορο, πρόχειρο φαγητό, σακχαρούχα αναψυκτικά και πολλά γλυκά . Για να ενισχύσετε την ποιοτική διατροφή του παιδιού σας, θα πρέπει να βάλετε στο καθημερινό μενού του τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, λαχανικά, φρούτα και γαλακτοκομικά προϊόντα, χωρίς λιπαρά και να μειώσετε τη ζάχαρη και τα κορεσμένα λίπη.
  • Στη μετάβαση στην εφηβεία, ο ρυθμός καύσης θερμίδων αλλάζει. Σε κάποιο στάδιο της εφηβικής ηλικίας, η καύση θερμίδων – που προηγουμένως αυξανόταν σταθερά – μπαίνει σε μια απότομη παύση. Σε αυτό το στάδιο, οι έφηβοι είναι πιο ευάλωτοι στη παχυσαρκία αλλά συνήθως, μετά την ηλικία των 16, ο μεταβολισμός μπαίνει ξανά σε κανονικό ρυθμό.

Τηρώ όσα διδάσκω;

Αν το δικό σας καθημερινό διαιτολόγιο περιλαμβάνει ώρες στον καναπέ παρέα με junk food και αναψυκτικά, δεν θα πείσετε τα παιδιά σας για την αξία της υγιεινής διατροφής. Αν όμως γυμνάζεστε και είστε καθημερινά δραστήριοι, θα τα παρακινήσετε να κάνουν το ίδιο, ώστε η φυσική δραστηριότητα να τους γίνει τρόπος ζωής.
Ναι, το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας είναι σοβαρό. Αν όμως εντοπίσουμε από πολύ νωρίς όσα το προκαλούν, θα βοηθήσουμε τα παιδιά να ξαναποκτήσουν ένα υγιές βάρος. Το βάρος αυτής της αποστολής είναι τεράστιο. Το ίδιο όμως και η αξία της.

illustration man typing on laptop
Σας άρεσε αυτό το άρθρο;
Με την εγγραφή σας στη Frezyland μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη αρθρογραφία προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας, ενώ ταυτόχρονα επιβραβεύεστε με 45 πόντους!

Κάντε και εσείς το σχόλιό σας

ασκηση και σωστη διατροφη!!!

Να κάνουμε υγιεινή διατροφή όλοι μαζί στην οικογένεια! Έτσι θα βοηθήσουμε στα παιδιά μας να δουν την πραγματικότητα!

Λίγο όριο σε ολα

Πολυ ενδιαφερον αρθρο.