ΑΡΧΙΚΗΝηπιακη ΗλικιαΑναπτυξη & Φροντιδα Νηπιων 5+1 Σημάδια ότι το παιδί θα μιλήσει | Frezyland Frezyland Team Δείτε όλα τα άρθρα 0 Frezyland Team Δείτε όλα τα άρθρα Η στιγμή που το μικρό παιδί κατορθώνει να πει όχι πλέον μωρουδιακά αλλά «κανονικά» τις πρώτες του λέξεις ή φράσεις είναι συνήθως ένα γεγονός ορόσημο στην οικογένεια. Όταν έρθει αυτή η ώρα να μιλήσει το παιδί, ανάλογα με τους δικούς του ρυθμούς γλωσσικής ανάπτυξης, υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά με τα οποία θα εξωτερικεύσει αυτήν του την ετοιμότητα στους γονείς. Ποια είναι όμως τα σημάδια που δείχνουν ότι ξεκινάει η ομιλία του παιδιού; 1.Κατανοεί τι σημαίνουν οι λέξεις, πριν πει τις λέξεις Πριν φτάσουν οι λέξεις στη γλώσσα του νηπίου, χρειάζεται να δημιουργηθούν τα νοήματα στο μυαλό του. Ερωτήσεις όπως: «πού είναι το παιχνίδι σου;», «μπορείς να μου το δώσεις;», «πού είναι η γάτα;» ή απλές οδηγίες όπως: «κάνε γεια στον παππού», «φέρε μου την κούκλα», «δώσε μου ένα φιλί» ή μία σύνδεση του σημαίνοντος με το σημαινόμενο, όταν ο γονιός δείχνει με το δάχτυλο στις εικόνες του παραμυθιού όσα ακριβώς αφηγείται, βοηθούν το μικρό παιδί όχι μόνο να μάθει ξεχωριστές λέξεις και τα νοήματά τους αλλά και να κατανοήσει ότι μέσα από πολλαπλές λέξεις εκφράζεται μια ολόκληρη ιδέα. Αυτή η νοητική διεργασία, είναι αναγκαία για να ξεκινήσει η «κανονική» ομιλία του παιδιού. 2.Ακούει πολύ Όσο πιο πολύ μιλούν οι γονείς στο παιδί, τόσο πιο καλά το προετοιμάζουν, για να πει τις πρώτες του λέξεις. Ένα παιδί βρεφικής ή νηπιακής ηλικία που δείχνει προσήλωση σε όσα ακούει από τους φροντιστές του, έχει τις πιθανότητες με το μέρος του, για να μιλήσει πιο γρήγορα. Ακόμα και το να μιλούν οι γονείς στο μικρό παιδί στα Μωρουδιακά-Γονεϊκά (parentese, ολοκληρωμένες συντακτικά προτάσεις με τραγουδιστό ρυθμό που κρατάει το ενδιαφέρον του παιδιού), μπορεί να το ωφελήσει λεξιλογικά σύμφωνα με τους ειδικούς*. 3.Λέει τις λέξεις… κομμένες Προσπαθώντας να προφέρει κανονικά τις λέξεις, το μικρό παιδί θα επιχειρήσει τη σύντομη εκδοχή τους που του είναι πιο εύκολη. Για παράδειγμα, θα πει «μπα» αντί «μπαμπά», «λο», αντί νερό κ.ο.κ. 4.Χρησιμοποιεί μία λέξη με διαφορετικό νόημα κάθε φορά Εδώ, είναι σημαντικό να εστιάσουμε όχι μόνο στην ίδια τη λέξη αλλά στο πλαίσιο των συμφραζομένων που χρησιμοποιείται. Αν, λόγου χάρη, το παιδί δείξει την μπάλα και πει «μπάλα» σημαίνει ότι θέλει να παίξει με τη μπάλα. Αν δώσει την μπάλα στον γονιό, θέλει να του πει να παίξει μαζί του. Με τον τρόπο αυτό, απλές λέξεις μπαίνουν στο λεξιλόγιο του παιδιού με πολλαπλές νοηματοδοτήσεις. Δείτε & κάτι άλλο που μπορεί να σας ενδιαφέρει! Δείτε & κάτι άλλο που μπορεί να σας ενδιαφέρει! Ανάπτυξη & Φροντίδα Νηπίων Γνωστική Ανάπτυξη στην Προσχολική Ηλικία 5.Μιμείται την ομιλία των γονιών Το μικρό παιδί παίρνει τις εκφράσεις των γονιών, αποκτά το ηχόχρωμα και τον τόνο της φωνής τους και αντιγράφει λεκτικά ό,τι άκουσε από εκείνους. Αυτή η πρώιμη μορφή έκφρασης είναι θα λέγαμε οι ψευτοκουβέντες του μωρού που όμως μπορούν να περιέχουν και λέξεις με σωστή προφορά στο πλαίσιο της μιμητικής αυτής συνήθειας. 6.Αποκαλεί με το όνομά τους οικεία πρόσωπα, αντικείμενα κ.λπ. Όταν λέξεις που χρησιμοποιούνται καθημερινά στην οικογένεια, επαναλαμβάνονται συνεχώς, είναι συνήθως οι πρώτες που αφομοιώνει και προφέρει το παιδί. Αν, για παράδειγμα, φωνάζουμε τον Ρούντι διαρκώς, το παιδί θα μάθει να προφέρει το όνομα του αγαπημένου τετράποδου πρώτο. Δεν μπερδεύουμε την ομιλία με τη γλώσσα Η γλώσσα είναι ένα σύνολο κοινών κανόνων που μας επιτρέπουν να εκφράζουμε τις ιδέες μας με τρόπο που έχει νόημα, Η γλώσσα μπορεί να εκφραστεί λεκτικά αλλά όχι μόνο. Μία χειρονομία του μικρού παιδιού ή μία έκφραση του προσώπου του είναι ένας κώδικας γλωσσικής επικοινωνίας του με το περιβάλλον, που προηγείται του να αρθρώσει τις πρώτες του λέξεις.Η ομιλία, από την άλλη, είναι ο τρόπος έκφρασης της γλώσσας. Περιλαμβάνει καλοσυντονισμένες μυϊκές κινήσεις της γλώσσας, των χελιών, των σιαγόνων καθώς και ένα φωνητικό σύστημα που θα παράγει τις αναγνωρίσιμες λέξεις που συνιστούν τη γλώσσα.Αξιολόγηση από ειδικό Σε περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει σημάδια καθυστέρησης στην ομιλία, απευθυνόμαστε πάντα στον παιδίατρό μας ή/και σε έναν ειδικό σε θέματα παιδική υγείας και ανάπτυξης.Δίνουμε στο νήπιο τον χρόνο να εκδηλώσει την ετοιμότητά του, εντοπίζουμε τα σημάδια ότι το παιδί θα μιλήσει με την καθοδήγηση των ειδικών και χαιρόμαστε τις πρώτες του κουβέντες και φράσεις που σηματοδοτούν μία νέα εποχή στην ανάπτυξή του. *Parent coaching increases conversational turns and advances infant language development, Naja Ferjan Ramírez, Sarah Roseberry Lytle, and Patricia K. Kuhl , University of Washington. Βιβλιογραφία *Parent coaching increases conversational turns and advances infant language development, Naja Ferjan Ramírez, Sarah Roseberry Lytle, and Patricia K. Kuhl , University of Washington Γράψτε το σχόλιό σας! Μου αρέσει! 0 Τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία: Ανάπτυξη & Φροντίδα Νηπίων Νηπιακη ΗλικιαΑναπτυξη & Φροντιδα Νηπιων 5+1 Σημάδια ότι το παιδί θα μιλήσει | Frezyland Νηπιακη ΗλικιαΑναπτυξη & Φροντιδα Νηπιων Συμπεριφορά παιδιού 3 ετών: Επιβιώστε από τα τρομερά τρία! Meet The Frezyparents Μοιραστείτε την ιστορία σας στο Share Your Story και διεκδικήστε την ευκαιρία να γίνει αφιέρωμα στην ενότητα Meet the Frezyparents! Μάθετε περισσότερα.